Hilversum, 11 februari 2015  – Opel is de bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal. Dit blijkt uit het meest recente onderzoek van  Repucom, een toonaangevend internationaal onderzoeksbureau op het gebied van sponsoring en marketing. De autofabrikant blijft hiermee andere bekende voetbalsponsors als Aegon, Philips en ING voor.

OpelLogo 480x480Via FedOC ontvingen we het volgende persbericht:

Hilversum, 11 februari 2015  – Opel is de bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal. Dit blijkt uit het meest recente onderzoek van  Repucom, een toonaangevend internationaal onderzoeksbureau op het gebied van sponsoring en marketing. De autofabrikant blijft hiermee andere bekende voetbalsponsors als Aegon, Philips en ING voor.

Repucom voert door middel van haar sponsortrackers continu onderzoek uit naar onder meer sponsorbekendheid in het voetbal. Eerder onderzoek, van ongeveer een half jaar daarvoor, toonde aan dat Opel een derde positie innam onder voetbalsponsors.

In een half jaar tijd wist Opel – sinds 1 juli 2013 de hoofdsponsor van Feyenoord – de eerste plek te bemachtigen. Het betreft hier de spontane bekendheid, waarbij 1.000 respondenten (18-64 jaar) wordt gevraagd sponsors in het Nederlandse voetbal te noemen. In bijna één op de vijf gevallen werd Opel genoemd.

De autofabrikant gaf bij de start van het hoofdsponsorschap van Feyenoord, ruim anderhalf jaar geleden, al aan dat het meer wilde zijn dan een naam op het shirt. Via opvallende activaties, waaronder een twitterwall in het spelershome, ‘Kamperen in De Kuip’ en de strategische maatschappelijke samenwerking met de Hartstichting verwierf Opel razendsnel bekendheid onder een breed publiek.


Volg ons via